نوشته شده توسط : malkoochi

میکسر پلی اتیلن
میکسر پلی اتیلن تجهیزی است که برای مخلوط کردن ترکیبات مورد استفاده قرار می گیرد. دلیل نامگذاری این وسیله جنس بدنه و پره های آن است که از جنس پلی اتیلن تولید می شوند.

از میکسر های پلی اتیلن در صنایع مختلفی از جمله: تولید مواد شوینده، کارگاه های تولید رنگ و رزین و مخلوط کردن غذای مرغ در مرغداری ها استفاده می شود.

میکسر ها به طور کلی اجزای ثابت و مشخصی دارند که این اجزا عبارتند از:

● مخزن پلی اتیلن که جز اصلی این میکسر ها به شمار می آید و به شکل مخروط است.

● پروانه های میکسر

● شفت

● موتور و گیربکس برای به حرکت در آوردن شفت و پروانه ها

● تابلو برق

● پایه نگهدارنده برای بازدید از ترکیب مواد در حین مخلوط شدن

همانطور که اشاره کردیم میکسر پلی اتیلن در صنایع مختلف و برای مخلوط کردن مواد متفاوتی استفاده می شود. به همین دلیل کیفیت ساخت و همچنین طراحی این محصول اهمیت بسیار بالایی دارد.

ساخت میکسر پلی اتیلن
در ساخت میکسر پلی اتیلن نکته بسیار مهم نوع ماده ای است که در این میکسر ها قرار است که مخلوط شوند.

به طور معمول میکسر ها بسته به کاربرد با دیوار های یک تا سه لایه تولید می شوند. اگر ماده ای که قرار است در میکسر مخلوط شود، اسیدی باشد، مخزن مورد استفاده در این میکسر یک لایه خواهد بود.

استفاده از مخازنی که با کیفیت بالا طراحی و تولید شده اند یکی از مهمترین نکات ایمنی در هر تولیدی محسوب می شود.

از آن جایی که در این مخازن مواد متفاوت و با خاصیت های گوناگون استفاده می شوند، دقت به برخی نکات در هنگام خرید بسیار مهم است.

میکسر پلی اتیلن مرغوب و با کیفیت دارای ویژگی های زیر است.

● در برابر نور خورشید و اشعه ماورا بنفش مقاوم است.

● ضد جرقه و آتش سوزی طراحی و تولید شده است.

● جنس بدنه به گونه ای است که در برابر مواد نفتی و همچنین ترکیبات اسیدی مقاوم باشد.

● گیربکس و شفت باید از بهترین آلیاژ ها تولید شده باشند.

● تجهیزات برقی مورد استفاده در تابلو برق ایمنی لازم را داشته باشد.

در ساخت میکسر پلی اتیلن، با توجه به اینکه در چه کارگاهی و برای ترکیب چه محصولی نیاز به میکسر است، نوع بدنه و کیفیت پرده ها را تغییر می دهند و با توجه به نیاز مشتری تولید می کنند.

قیمت میکسر پلی اتیلن
همانطور که اشاره کردیم میکسر پلی اتیلن در ابعاد متفاوتی طراحی و ساخته می شود. همچنین بسته به مکان استفاده و موادی که برای ترکیب در این میکسر های استفاده می شوند، جنس بدنه و همچنین پره های نیز تغییر خواهد کرد.

تمامی عوامل بالا می تواند بر قیمت تمام شده محصول نهایی تاثیر مستقیم داشته باشد. پس اگر به دنبال خرید محصولی مرغوب و متناسب با نیاز خود هستید و قیمت تمام شده نیز برایتان بسیار مهم است، با ما تماس بگیرید.

شرکت آریا صنعت با تجربه چند ساله در تولید و تجهیز میکسر های پلی اتیلن، بهترین و با کیفیت ترین محصول را با مناسب ترین قیمت در اختیار شما قرار خواهد داد.

برای اطلاع از قیمت به روز محصولات و همچنین استفاده از مشاوره و راهنمایی های کارشناسان ما، کافیست با ما تماس بگیرید.

 

https://arnikaplast.com/%D9%85%DB%8C%DA%A9%D8%B3%D8%B1-%D9%85%D8%AE%D8%A7%D8%B2%D9%86-%D9%BE%D9%84%DB%8C-%D8%A7%D8%AA%DB%8C%D9%84%D9%86/%D9%85%DB%8C%DA%A9%D8%B3%D8%B1-%D9%BE%D9%84%DB%8C-%D8%A7%D8%AA%DB%8C%D9%84%D9%86



:: برچسب‌ها: میکسر پلی اتیلن ,
:: بازدید از این مطلب : 90
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : جمعه 14 بهمن 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : malkoochi

جهت به حداکثر رساندن طول عمر شفت و پروانه های میکسر و همزن مواد شیمیایی و لوله ‌های فولادی و همچنین قابل ‌اطمینان نمودن آن‌ ها نیاز به مواد و دستگاه کوتینگ پلی اتیلن پیشرفته است .

این مواد حفاظت طولانی ‌مدت و ضمانت شده ‌ای برای تهدیدات در برابر شفت و پروانه ها انجام می‌ دهند و باعث طول عمر بیشتر آنها خواهد شد.

همچنین کوتینگ مقاومت شفت و پروانه های میکسر را در برابر اسید ها و تیزاب ها و مواد با خوردگی بالا محافظت می کند

پلی ‌اتیلن چیست و چه کاربردی دارد؟
پلی ‌اتیلن یک ماده پلیمری می ‌باشد که از واحد های منفرد اتیلن تشکیل ‌شده است. مولکول بزرگ پلی اتیلن از اتیلن هایی که به‌ صورت زنجیره ‌ای به ‌دنبال هم آرایش یافته تشکیل ‌شده است.

پلی ‌اتیلن از نفت خام بدست می‌ آید و مهم ‌ترین مصرف پلی اتیلن ها در بازار لاستیک و پلاستیک می ‌باشد . این مواد در ساخت انواع پلاستیک‌ ها و محصولات متنوع مورد استفاده قرار می ‌گیرند. پلی‌اتیلن ها انواع دارند که عبارت ‌اند از:

• پلی ‌اتیلن با چگالی بالا
• پلی ‌اتیلن با چگالی پایین
• پلی‌ اتیلن سبک خطی
• پلی‌ اتیلن خیلی سبک
• پلی‌اتیلن با اتصالات عرضی
• کو پلیمر های اتیلن – وینیل آستر

پس‌ از این ‌که اطلاعات مختصری در مورد پلی ‌اتیلن ها پیدا کردید حال در ادامه توضیحات در مورد کوتینگ پلی اتیلن می ‌خواهیم فرق شفت و پروانه ها و مخازن فلزی پلی‌ اتیلن شده با شفت های غیر کوتینگ دیگر را بررسی کنیم.

لوله ‌های پلی‌ اتیلن مواد پلاستیکی بسیار قابل ‌انعطاف هستند به ‌طوری ‌که به‌ راحتی می‌ توانند فشرده و قالب ‌بندی شوند یا به شکل های مختلف دراورده شوند.

مواد پلاستیکی بیشتر از نفت و گاز طبیعی ساخته می ‌شوند اما پلی ‌اتیلن با چگالی بالا از نفت ساخته ‌شده که قوی ‌تر سخت ‌تر و مقاوم در حرارت بالا نسبت به پلاستیک‌ ها هستند.

پلیمر ها غیر قابل بازیافت می‌باشند اما پلاستیک ‌ها قابل بازیافت هستند اگرچه هر ۲ مواد قوی و بادوام هستند اما در کارایی‌ ها با هم متفاوت می‌ باشند آن‌ ها ظرفیت تحمل فشار های مختلفی دارند .

• پلی ‌اتیلن ها ۲ نوع هستند پلی ‌اتیلن سبک و پلی ‌اتیلن سنگین

HDPE
LDPE

پلی اتیلن‌ های سبک مقاومت پایین ‌تری دارند از ویژگی ‌های مهم پلی ‌اتیلن سبک دارای توانایی تجزیه و قابلیت انعطاف ‌پذیری زیادی می ‌باشند . پلی ‌اتیلن سنگین با کاتالیزور زیگلر انجام می ‌شود مقاومت و نیروی بین مولکولی بالاتری نسبت ‌به پلی ‌اتیلن سبک دارد .

کوتینگ پلی اتیلن به تنهایی در لوله ‌ اتیلن به کار نمی رود . مواردی از کوتینگ در صنایع مختلف عبارت ‌اند از:

• کوتینگ مخازن فلزی
• کوتینگ شفت و پروانه میکسر
• کوتینگ لوله های فلزی
• کوتینگ ایمپلر
• کوتینگ فلزات
• کوتینگ همزن در برابر مواد شیمیایی

و … می‌باشد .

مواد تشکیل دهنده کوتینگ پلی اتیلن
جهت به حداکثر رساندن طول عمر شفت و پروانه های میکسر و همچنین قابل ‌اطمینان نمودن آن‌ ها نیاز به مواد و دستگاه کوتینگ پیشرفته است.

این مواد حفاظت طولانی ‌مدت و ضمانت شده ‌ای برای تهدیدات را انجام می‌ دهند برخی از تهدیداتی که شفت و پروانه ها با آن‌ ها مواجه هستند عبارت‌ اند از :

• ضربه‌ های مکانیکی
• خوردگی ‌ها و سایش ها
• عدم مقاومت کافی در برابر مواد شیمیایی در داخل و یا خارج از لوله
• اشعه یو وی
• با توجه به تغییرات دما تنش‌ های حرارتی رخ دهد
• ترک ‌خوردگی ها و استرس ‌های محیطی مواد پلی ‌اتیلن سنگین جهت کوتینگ لوله‌های فولاد

این کار از میله ‌های فولادی در برابر تهدید های ذکر شده محافظت می ‌کند همچنین سطح عملکرد حفاظتی را نیز بالا برده و با بازدهی حداکثری باعث طول عمر بالای خطوط لوله ‌های فولادی می‌ گردد .

مواد کوتینگ پلی اتیلن در تهران در مقایسه با مواد و سیستم‌ های دیگر اعم از باد فیوژن سیستم‌ های PAF بهره‌ وری بیشتر و حفاظت ‌های طولانی ‌تری را به ارمغان می ‌آورند.

همچنین هزینه‌ های تعمیر و نگهداری به‌ طرز چشمگیری کاهش می ‌یابد .مواد کوتینگ لوله فولادی HA34 با استفاده از تغییرات در مولکول ‌های پلی اتیلن سنگین و تکنولوژی بسیار پیشرفته و اختصاصی تولید می ‌شود.

این امر موجب می‌ شود که تغییر شکل مکانیکی و حرارتی مواد و فرایند پذیری و عملکرد بالایی داشته باشد.

 

https://arnikaplast.com/%D9%85%DB%8C%DA%A9%D8%B3%D8%B1-%D9%85%D8%AE%D8%A7%D8%B2%D9%86-%D9%BE%D9%84%DB%8C-%D8%A7%D8%AA%DB%8C%D9%84%D9%86/%DA%A9%D9%88%D8%AA%DB%8C%D9%86%DA%AF-%D9%BE%D9%84%DB%8C-%D8%A7%D8%AA%DB%8C%D9%84%D9%86



:: برچسب‌ها: کوتینگ پلی اتیلن ,
:: بازدید از این مطلب : 71
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : جمعه 14 بهمن 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : malkoochi

انواع همزن صنعتی
همزن های صنعتی را به طور کلی می توان به چهار دسته تقسیم کرد:

• دسته اول به منظور مخلوط کردن و میکس کردن همزمان دو ماده مختلف طراحی شده است و نمی تواند ذرات درشت را آسیاب کند.

• دسته دوم در کنار مخلوط کردن مواد باهم، وظیفه آسیاب کردن و خرد کردن ذرات درشت را هم به عهده دارد.

• دسته سوم یا همزن های بزرگ برای تولید ماده اصلی، مواد از قبل آسیاب شده را باهم مخلوط می کند.

• دسته چهارم همزن های دو قلو هستند که برای میکس کردن مواد با غلظت بالا کاربرد دارند و مواد خمیری شکل را با سرعت بالایی با هم مخلوط می کنند.

 

همزن برقی صنعتی
گفته شد که وظیفه همزنها، مخلوط کردن مواد مختلف در حجم های بزرگ صنعتی و همگن سازی مایعات و جامعات مختلف است.

این دستگاه ها در صنایع مختلفی مانند صنایع لبنی، تولید مواد غذایی، ساخت مواد آرایشی، کارخانه های رنگ سازی، صنایع شیمیایی، کارخانه های یخ سازی و… کاربرد دارند.

همچنین در پروژه های بزرگ ساخت و ساز نیز برای مخلوط کردن مصالح ساختمانی از همزن برقی صنعتی استفاده می شود.

همزن صنعتی کوچک
همزن صنعتی کوچک نوعی میکسربا ابعاد کوچک می باشد. این نوع همزن با توجه به اندازه اش در زمینه هایی خاص به کار رفته و نمی توان از آن برای ترکیب مواد اولیه ساختمانی یا محصولات این چنینی استفاده کرد.

با این وجود همزن صنعتی کوچک نیز قادر به ترکیب مواد جامد و مایع بوده و به خوبی از عهده این کار بر می آید به شرط آنکه ماده ای که درون آن ریخته می شود متناسب با قدرت طراحی شده این دستگاه بوده و حجم زیادی نداشته باشد.

به طور کلی همزن صنعتی یک محفظه یا مخزن اصلی داشته و مواد را به کمک بیلچه ها یا تیغه هایی دوار درون آن مخزن ترکیب می کند.

با توجه به اینکه دستگاه برای ترکیب چه نوع موادی استفاده می شود می توان اجزای مختلفی که در ساختار داخلی دستگاه وجود دارد را به کار برد.

برای مثال در اکثر اوقات برای میکس کردن مواد مختلف از پاروهای پهن که بیلچه نامیده می شوند و یا تیغه برای همزدن استفاده می کنند، اما بسیاری از تولید کنندگان این دستگاه مانند شرکت آرنیکاپلاست به منظور برطرف کردن نیاز های مختلف مشتریان تیغه های مختلفی برای میکس کردن مواد متفاوت به همراه دستگاه به بازار عرضه می کنند.

این مسئله باعث می شود که مصرف کنندگان صنعتی به راحتی و با توجه به زمینه کاربردی خود مناسب ترین تیغه را به کار برده و به راحتی مواد مورد نظر خود را میکس کنند، بدون آنکه مواد اولیه از بین برود یا اینکه میکس به خوبی انجام نشده و گلوله گلوله گردد.

همزن صنعتی بزرگ
همزن صنعتی بزرگ نوع دیگری از دستگاه میکس صنعتی است که در صنایع مختلف از آن استفاده می کنند. عملکرد فوق العاده این دستگاه باعث شده نظر صنعتگران مختلف به آن جلب شده و از محبوبیت بسیار زیادی در صنایع برخوردار باشد.

شاید برای شما هم جالب باشد که بدانید همزن صنعتی از ماهیتی بهداشتی و مقاومتی برخوردار است، در واقع باید گفت که این دستگاه در برابر عواملی چون خوردگی بسیار مقاوم است و در ساخت آن از فولاد ضد زنگ بهره می گیرند.

شرکت آرنیکا پلاست یکی از شرکت های بزرگ در زمینه ساخت و تولید انواع مختلف همزن است، که علاوه بر ساخت همزن به کمک فولاد برای ساخت این دستگاه از متریال های دیگری چون چدن، آلومینیوم و تیتانیوم نیز بهره می گیرد. در واقع باید گفت استفاده از آلیاژهای مختلف در ساخت این دستگاه با توجه به زمینه کاربردی آن صورت می گیرد.

همزن صنعتی قنادی
یکی از زمینه های کاربردی میکس صنعتی در قنادی است، همانطور که می دانید قنادی ها به واسطه تولید و پخت انواع شیرینی های مختلف همواره به دستگاهی برای همزدن مواد اولیه خود نیاز دارند و چه دستگاهی بهتر از همزن صنعتی! این دستگاه به خوبی امکان ترکیب و میکس مواد اولیه شیرینی را برای قنادها فراهم کرده و کار آن ها را بسیار راحت می کند.

https://arnikaplast.com/%D9%85%DB%8C%DA%A9%D8%B3%D8%B1-%D9%85%D8%AE%D8%A7%D8%B2%D9%86-%D9%BE%D9%84%DB%8C-%D8%A7%D8%AA%DB%8C%D9%84%D9%86/%D9%87%D9%85%D8%B2%D9%86-%D8%B5%D9%86%D8%B9%D8%AA%DB%8C



:: برچسب‌ها: همزن صنعتی ,
:: بازدید از این مطلب : 56
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : جمعه 14 بهمن 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : malkoochi

آب شیرین کن صنعتی
اگرچه منابع آب جهان، مانند دریا ها و اقیانوس ‌ها، بسیار وسیع هستند اما درصد کمی از کل این آب ‌ها برای ما قابل استفاده است؛ همین امر ضرورت وجود دستگاه ‌های آب شیرین کن یا تصفیه آب را نشان می‌دهد.

تنوع دستگاه های آب شیرین کن‌ در بازار زیاد است اما اکثر آنها از طریق یک سازوکار عمل می‌ کنند.

در این مقاله ما بیشتر به دستگاه آب شیرین کن صنعتی می پردازیم؛ اکثراین دستگاه‌ها، از پدیده اسمز معکوس یا اسمز وارونه برای تصفیه آب استفاده می‌ کنند.

در مورد کاربرد این دستگاه ها، می توان به تهیه آب سالم برای فرآوری مواد غذایی و آشامیدنی، تولیدات دارویی، دیگ های بخار صنعتی و حتی تامین آب آشامیدنی اشاره کرد.

به علاوه برای انجام کارهایی مانند کشاورزی یا دامپروری می توان آب های شور را به کمک دستگاه آب شیرین کن های صنعتی تصفیه کرد و مورد استفاده قرار داد.

در این مقاله قصد داریم به بررسی سازوکار و قیمت دستگاه آب شیرین کن صنعتی بپردازیم.

انواع آب شیرین کن های صنعتی
انواع مختلفی آب شیرین کن صنعتی وجود دارد که با توجه به کارایی و عملکردشان می توانند آب های زیر را تصفیه کنند.

• آب های زیرزمینی مانند قنات و چاه

• آب زیر زمین بسته در رنج های مختلف TDS و TH

• آب های سطحی شیرین با سختی بالا

• آب دریاچه، اقیانوس و دریا در رنج TDS بسیار زیاد

• آب سطحی مانند چشمه و رودخانه

 

دستگاه آب شیرین کن صنعتی
اسامی مختلفی دارد و ممکن است شما آن را با نام‌ های دستگاه تصفیه آب صنعتی، دستگاه RO یا حتی دستگاه اسمز معکوس بشناسید.

این دستگاه می‌ تواند با فرآیند اسمز معکوس یا اسمز وارونه، املاح محلول و نا محلول و نیز باکتری ‌ها و میکروب ‌ها را از آب قنات ‌ها، چاه‌ ها و پساب مراکز صنعتی استخراج کند و در نهایت آبی سالم و شیرین با حداقل رنگ و بوی نامطلوب را تحویل دهد.

گفتیم که اساس کار این دستگاه پدیده اسمز معکوس است؛ اسمز یک واژه در علم زیست شناسی است که زمانی به کار گرفته می ‌شود که دو محلول با دو غلظت مختلف توسط یک غشای نیمه تراوا از هم جدا شوند.

دستگاه آب شیرین کن صنعتی نیز دارای یک غشای نیمه تراوا است که تنها به آب اجازه عبور می‌ دهد و باکتری ‌ها و املاح را به دام می‌اندازد.

به این غشای نیمه تراوا فیلتر آب شیرین کن صنعتی می‌ گویند. به طور کلی دستگاه‌ های تصفیه آب را بر اساس حجم دستگاه، می ‌توان به دستگاه تصفیه آب خانگی، نیمه صنعتی و صنعتی تقسیم‌ بندی کرد.

فیلتر آب شیرین کن
دستگاه‌ های آب شیرین کن صنعتی انواع گوناگونی دارند و به طبع از فیلترهای مختلفی در آنها استفاده شده است.

در تمامی دستگاه‌ های آب شیرین کن، فیلتر جزء مهم و اساسی دستگاه است و از اهمیت زیادی برخوردار است.

به علاوه در هر دستگاه همزمان چند نوع فیلتر برای تصفیه بهتر و دقیق‌تر آب وجود دارد. برخی از این فیلترها عبارتند از:
• فیلتر پلی پروپیلن برای جدا کردن ذرات و مواد درشت در مرحله اول تصفیه آب
• فیلتر کربن اکتیو برای حذف کردن کلر آب
• فیلتر ممبران برای حذف تمامی املاح موجود در آب (املاح مفید و مضر)
• فیلتر مینرال، وظیفه آن برگرداندن املاح مفیدی است که در مرحله قبل از آب حذف شده بود
• فیلتر قلیایی کننده جهت افزایش PH آب

دستگاه آب شیرین کن کشاورزی
از آنجایی که جمعیت روزبه‌روز در حال افزایش است و منابع آب شیرین در حال تمام شدن هستند، همچنین به دلیل نیاز روز افزون جمعیت به محصولات کشاورزی، لازم است آب‌ های شور تصفیه شوند و به آب‌ های قابل استفاده در کار کشاورزی تبدیل شوند.

برای تبدیل آب‌ های شور به آب‌ های مناسب جهت کشت و کار، از دستگاه آب شیرین کن کشاورزی استفاده می ‌شود.

اساس کار این دستگاه نیز تا حد زیادی مشابه دستگاه آب شیرین کن صنعتی است. یعنی از غشای نیمه تراوا یا فیلتر برای جدا کردن ذرات ناخالص از آب مورد نظر، استفاده می‌ شود.

در حال حاضر از دستگاه آب شیرین کن کشاورزی به منظور تصفیه آب برای کشاورزی، باغداری، استفاده در گلخانه‌ ها و تامین آب برای دامداری ‌ها و مرغ‌داری‌ ها استفاده می ‌شود.

قیمت انواع دستگاه آب شیرین کن کشاورزی
چندین آیتم تاثیر گذار بر قیمت انواع دستگاه آب شیرین کن صنعتی وجود دارد، وجود این آیتم ها و یا عدم وجود آن ها و همچنین میزان سطح کیفی این آیتم ها دستگاه های آب شیرین کن را در رده های مختلفی چون آب شیرین کن ها، تصفیه کننده آب صنعتی، دستگاه تصفیه آب نیمه صنعتی، اسمز معکوس و همچنین دستگاه های تصفیه آب خانگی در تیپ 1، 2و 3 طبقه بندی می کند.

 

https://arnikaplast.com/%D9%85%DB%8C%DA%A9%D8%B3%D8%B1-%D9%85%D8%AE%D8%A7%D8%B2%D9%86-%D9%BE%D9%84%DB%8C-%D8%A7%D8%AA%DB%8C%D9%84%D9%86/%D8%A2%D8%A8-%D8%B4%DB%8C%D8%B1%DB%8C%D9%86-%DA%A9%D9%86-%D8%B5%D9%86%D8%B9%D8%AA%DB%8C



:: برچسب‌ها: آب شیرین کن صنعتی ,
:: بازدید از این مطلب : 55
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : جمعه 14 بهمن 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : malkoochi
با سلام.به دنیای لوکس بلاگ و وبلاگ جدید خود خوش آمدید.هم اکنون میتوانید از امکانات شگفت انگیز لوکس بلاگ استفاده نمایید و مطالب خود را ارسال نمایید.شما میتوانید قالب و محیط وبلاگ خود را از مدیریت وبلاگ تغییر دهید.با فعالیت در لوکس بلاگ هر روز منتظر مسابقات مختلف و جوایز ویژه باشید.
در صورت نیاز به راهنمایی و پشتیبانی از قسمت مدیریت با ما در ارتباط باشید.برای حفظ زیبابی وبلاگ خود میتوانید این پیام را حذف نمایید.جهت حذف این مطلب وارد مدیریت وب خود شوید و از قسمت ویرایش مطالب قبلی ،مطلبی با عنوان به وبلاگ خود خوش امدید را حذف نمایید.امیدواریم لحظات خوبی را در لوکس بلاگ سپری نمایید...

:: بازدید از این مطلب : 64
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : 0 0 | نظرات ()

صفحه قبل 1 صفحه بعد